W dniu wczorajszym na stronie Ministerstwa Finansów opublikowany został poradnik obejmujący odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania podatników w zakresie uprzednich porozumień cenowych (APA).
Poradnik ten rozwiewa wątpliwości m.in. w zakresie następujących kwestii:
- skutecznego umówienia się na spotkanie wstępne w sprawie procedury APA (np. jak zawnioskować o spotkanie, jakie dokumenty należy przygotować),
- poprawnego złożenie wniosku APA (w tym jakie elementy powinien zawierać, ile wynosi opłata, czy konieczne są tłumaczenia przysięgłe),
- niezbędnych informacji dotyczących procedury APA (w tym jak długo trwa, jaki okres obejmuje).
Jak zapowiada Ministerstwo, opublikowana lista będzie na bieżąco poszerzana o kolejne pojawiające się problematyczne kwestie w trakcie postępowań APA.
Zachęcamy do lektury.
https://www.podatki.gov.pl/ceny-transferowe/procedury-map-i-apa-statystyki/uprzednie-porozumienia-cenowe-apa/faq-najczesciej-zadawane-pytania-i-odpowiedzi/