W ostatnich latach mamy do czynienia w Polsce z niezwykłym wzrostem rynku e-commerce; pandemia nadała mu jeszcze większego tempa. Stymulowała wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych mających być nowym źródłem przewag, a podmioty dotąd mocno osadzone w tradycyjnym handlu, zaczęły przenosić swoje zasoby do sieci.

Podczas konferencji “e-Commerce 2022. Szanse, trendy i wyzwania” organizowanej przez Konfederację Lewiatan, której Partnerem Głównym jest MDDP w gronie praktyków rynku i ekspertów będziemy zastanawiać się nad przyszłością e-handlu, legislacją w tym zakresie oraz technologiczną transformacją i ułatwieniami w ekspansji zagranicznej dzięki cyfryzacji zakupów. Zastanowimy się także, czy i na ile firmy mocno obecne w e-commerce odpowiadają na wyzwania środowiskowe i dążenia do neutralności klimatycznej, a także na nowe postawy konsumentów – coraz wrażliwszych społecznie i środowiskowo oraz ceniących transparentność marek.

Serdecznie zapraszamy do udziału:

Dzień 1, 14 czerwca 2022 I Panel Opodatkowanie sprzedaży e-commerce – trochę trudności, wiele ułatwień”
Nowe zasady opodatkowania e-commerce w obrocie międzynarodowym to kolejny pakiet wyzwań i obowiązków dla podatników. Jak pokazuje doświadczenie ostatnich miesięcy – dla wielu przedsiębiorców to przede wszystkim zestaw trudności i dodatkowych komplikacji. Czy zatem unijny projekt pod nazwą “pakiet e-commerce” tworzy dla podatników korzyści, które były jego celem? Niewątpliwie tak – nawet jeśli nie są aż tak spektakularne jak wynikało to z zapowiedzi. Nie wszystko wciąż działa idealnie a część regulacji wymaga pilnych zmian. Jednak im dłużej żyjemy z pakietem e-commerce tym więcej dostrzegamy realnych korzyści z jego wprowadzenia. Czego więc powinniśmy oczekiwać w najbliższej przyszłości.

Prelegenci:

Anna Gliniewska, Group Tax Director, Allegro

Tomasz Michalik, Doradca podatkowy, partner w MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy

Moderacja: Przemysław Pruszyński, Doradca podatkowy, dyrektor Departamentu Podatkowego, Sekretarz Rady Podatkowej, Konfederacja Lewiatan

Dzień 2, 15 czerwca 2022Warsztaty online „Pakiet VAT e-commerce rok po wejściu w życie – co działa, a co nie działa i jak sobie z tym radzić w praktyce”

Już prawie od roku funkcjonuje unijny pakiet VAT e-commerce, który zrewolucjonizował opodatkowanie sprzedaży e-commerce w kanale B2C. Ale jak w praktyce działają nowe zasady podatkowe do sprzedaży wewnątrzunijnej i czy uproszczenie w ramach jednej rejestracji na VAT to zawsze uproszczenie? Z jakimi kwestiami mierzyli się przez ten roku podatnicy wdrażając nowe zasady opodatkowania? I czy powinniśmy już być przygotowani na kolejne zmiany podatkowe?

Prelegent:

Magdalena Jaworska, doradca podatkowy, radca prawny i starszy menedżer w MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy

Program wydarzenia: https://lewiatan.org/wydarzenia/e-commerce-2022-szanse-trendy-i-wyzwania/

Rejestracja: http://ikongr.es/c/smzvyrgx

/