COVID-19 - Nowe wymagania z zakresu BHP dla zakładów pracy

31 marca 2020 r. rząd ogłosił wprowadzenie nowych ograniczeń w związku z zapobieganiem rozprzestrzeniania się epidemii COVID-19. Zmiany dotyczą m.in. wszystkich działających zakładów pracy. Nowe wymagania dla pracodawców wejdą w życie 2 kwietnia 2020 r.

Zakłady pracy są obowiązane zapewnić:

  • osobom zatrudnionym, niezależnie od podstawy zatrudnienia rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk,
  • odległość pomiędzy stanowiskami pracy wynoszącą co najmniej 1.5m, chyba że jest to niemożliwe ze względu na charakter działalności wykonywanej w danym zakładzie pracy, a zakład ten zapewnia środki ochrony osobistej związane ze zwalczaniem epidemii COVID-19.

Ważne! Pracodawca musi zapewnić te środki bezpieczeństwa od czwartku, 2 kwietnia 2020 roku.

Powyższe wymogi dotyczą wszystkich zakładów pracy – fabryk, magazynów, placówek handlowych jak również biur.

Tego rodzaju wymagania mogą rodzić konieczność wprowadzenia zmian w organizacji zasad pracy w zakładzie pracy. Warto również  zainteresować się rozliczeniami podatkowymi nakładów na tego typu asortyment.

_______________

W przypadku zainteresowania powyższymi informacjami i ich wpływem na Państwa działalność, prosimy o kontakt z:

Wiktorią Cieślikowską wiktoria.cieslikowska@mddp.pl tel. + 48 22 322 68 88 lub

Agatą Kałwińską agata.kalwinska@mddp.pl tel. + 48 322 68 88