Krajowy System e-Faktur
- jak przygotować swoją firmę?

Czas trwania: 3h


Koszt: 490 zł netto

Od 1 stycznia 2022 r. oprócz standardowych faktur papierowych i faktur elektronicznych w obrocie gospodarczym pojawił się nowy rodzaj faktur – faktury ustrukturyzowane, wystawiane i otrzymywane za pośrednictwem ogólnopolskiego programu informatycznego – Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

W pierwszym etapie rozwiązanie  ma charakter fakultatywny. Jednak zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, już od 2023 r. ma on obowiązywać wszystkich podatników, dlatego już teraz warto zapoznać się z założeniami systemu.

Właściwe i odpowiednio wczesne zaplanowanie procesu implementacji faktur ustrukturyzowanych pozwoli na prawidłowe przygotowanie przedsiębiorstwa do zmian.

  1. Formalne aspekty generowania i raportowania faktur ustrukturyzowanych.
  2. Jak wygląda proces wysyłki i odbioru faktur ustrukturyzowanych?
  3. Sprzedaż w modelu B2B oraz B2C – jak zapewnić kontrahentom dostęp do faktur?
  4. Obligatoryjny i fakultatywny zakres danych zawartych na fakturze – i wtedy można omawiać całą strukturę a nie tylko same nowe pola.
  5. Digitalizacja raportowania podatkowego – jakie wymagania technologiczne, prawne i biznesowe są związane z nowym sposobem fakturowani?
  6. Wyzwania i wątpliwości podatników.
  7. Sesja Q&A.
  • Specjalistów ds. podatków, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych, osób zajmujących się finansami w przedsiębiorstwach, osób odpowiedzialnych za wystawianie, odbiór czy księgowanie faktur.
  • W warsztacie mogą brać również udział liderzy/członkowie wewnętrznych zespołów IT, którzy będą uczestniczyć w procesie przygotowań do wdrożenia faktur strukturyzowanych w Spółkach od strony infrastruktury.
  • Praktyczne przykłady stosowania przepisów.
  • Prezentacja ze spotkania dla wszystkich uczestników.
  • Nagranie szkolenia dostępne dla uczestników przez 7 dni od wysłania linku do szkolenia.
  • Certyfikat uczestnictwa.
  • Koszt dostępu do szkolenia dla jednego użytkownika wynosi 490 zł netto.
  • Drugiej i kolejnym osobom z tej samej firmy przysługuje rabat w wysokości 10%.

 

Po mailowym potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, w kolejnym mailu otrzymają Państwo indywidualny link do strony internetowej, na której odbędzie można odtworzyć szkolenie. Dostęp do szkolenia jest aktywny przez 7 dni.

Szkolenie jest płatnym warsztatem online dla klientów i partnerów biznesowych MDDP. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zamówienia, szczególnie w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną.

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt:

Dorota Chruściel-Dziekańska (sprawy organizacyjne)
e-mail: dorota.chrusciel-dziekanska@mddp.pl

Janina Fornalik

Partner
Email: janina.fornalik@mddp.pl
+48 660 440 141

Magdalena Krzemińska

Starszy konsultant
Email: magdalena.krzeminska@mddp.pl