OD TEORII DO PRAKTYKI - warsztaty z wdrożenia JPK CIT na konkretnych przykładach z uwzględnieniem zagadnień problematycznych
Szkolenie on demand
Nagranie szkolenia online (Platforma ClickMeeting)
Cena specjalna: 549 zł netto
Pakiet 2 szkoleń on demand (JPK CIT i KSeF) w cenie specjalnej: 899 zł
Najwięksi podatnicy CIT już w marcu 2026 r. po raz pierwszy prześlą pliki JPK CIT do organów skarbowych. W rezultacie organy podatkowe otrzymają szczegółowe dane finansowe, będące podstawą do typowania podmiotów i obszarów do kontroli podatkowych, obejmujących nie tylko rozliczenia z zakresu CIT – ale również PIT (np. umowy B2B), cen transferowych czy też podatku od nieruchomości.
W rezultacie weryfikacja danych oraz prawidłowe ich zmapowanie będzie kluczowe dla ograniczenia ryzyka wystąpienia nieprawidłowości, a także konsekwencji podatkowych związanych z ewentualnymi kontrolami podatkowymi.
Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie zagadnień niezbędnych do prawidłowego wypełnienia obowiązku związanego z JPK CIT. W trakcie szkolenia, na konkretnych przykładach są przedstawione kwestie problematyczne, z którymi obecnie mierzą się podatnicy CIT wraz ze wskazaniem możliwych rozwiązań. Szkolenie jest merytorycznym wsparciem przy implementacji zmian i założeń związanych z JPK CIT. W szczególności omówione są kwestie związane z przypisywaniem znaczników do kont księgowych w węźle ZOIS schemy JPK_KR_PD, które sprawiają podatnikom najwięcej trudności.
Schema JPK_KR_PD
1. Przesunięty rok podatkowy a obowiązek raportowania JPK CIT
2. Raportowanie JPK CIT przez wybrane podmioty (fundacje rodzinne, fundusze inwestycyjne, stosujące MSR lub CIT estoński,)
3. Podział i wysyłka plików JPK CIT
4. Węzeł ZOIS:
- podział i istota znaczników, omówienie wybranych znaczników
- przypisywanie znaczników do kont wynikowych, bilansowych i pozabilansowych
- rodzaje transakcji wymagających podziału na transakcje z podmiotami powiązanymi i niepowiązanymi
- konta aktywno-pasywne
- weryfikacja prawidłowości przypisanych znaczników
- konta wirtualne – jak działają i czy warto wprowadzać takie rozwiązanie
- zakres wykorzystania kont pozabilansowych
5. Węzeł kontrahent – NIP kontrahenta, jakie dane i od kiedy należy uzupełniać obowiązkowo.
6. Węzeł dziennik:
- wyzwania związane z ujmowaniem dokumentów zbiorczych na przykładach
- jak raportować dzienniki częściowe
- konto ostatecznego zapisu a konto nadrzędne
7. Węzeł RPD (rozliczenie podatku dochodowego):
- rola kont pozabilansowych w realizacji obowiązku JPK CIT
- koszty i przychody bieżącego okresu podatkowe poniesione po zakończeniu roku podatkowego
- jakie informacje dotyczące rozliczania podatku nie są uwzględniane w tym węźle
- ujmowanie amortyzacji podatkowej
- zbiorcze przeksięgowywanie operacji NKUP
- uzgodnienie z węzłem ZOIS
Schema JPK_ST_KR
1. Jakie dane dotyczące środków trwałych należy dodatkowo uzupełniać
2. Zakres danych dla „starych” środków trwałych
3. Jak wykazać środki trwałe całkowicie zamortyzowane, nisko cenne lub wykreślone z ewidencji
4. Ujmowanie „zbiorczych” środków trwałych
5. Nowe spojrzenie na dokumenty OT
6. Zbycie lub likwidacja środka trwałego a raportowanie JPK_ST_KR
- Dla osób w działach podatkowych i finansowych, zajmujących się rozliczaniem i kwalifikacją wydatków.
- Dla dyrektorów finansowych, managerów ds. podatków, kontrolerów finansowych, głównych księgowych.
- Zdobycie praktycznej wiedzy na temat realizacji nowych obowiązków raportowych w zakresie JPK CIT.
- Omówienie problematycznych zagadnień na konkretnych przykładach.
- Nagranie szkolenia dostępne dla uczestników przez 30 dni od otrzymania linku
- Certyfikat uczestnictwa.
- Koszt dostępu do szkolenia w cenie specjalnej wynosi 549 zł netto za osobę.
- Drugiej i kolejnym osobom z tej samej firmy przysługuje rabat w wysokości 10%.
- W przypadku zakupu pakietu nagrań 2 szkoleń: „Wdrożenie JPK CIT – jak przygotować firmę na nowe obowiązki podatkowe?” i „Wdrożenie KSeF – jak przygotować firmę na nowe obowiązki w zakresie fakturowania?” łączny dostępu do nich 1 osoby w cenie specjalnej wynosi 899 zł.
- Po mailowym potwierdzeniu przyjęcia zamówienia i opłaceniu faktury proforma, w kolejnym mailu otrzymają Państwo indywidualny link do strony internetowej, na której odbędzie można odtworzyć szkolenie. Dostęp do szkolenia jest aktywny przez 30 dni.
- Szkolenie jest płatnym warsztatem online dla klientów i partnerów biznesowych MDDP. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zamówienia, szczególnie w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną.

Rafał Kran
Partner I Doradca podatkowy
Email: rafal.kran@mddp.pl
+48 693 290 919

Anna Zielony
Starszy Menedżer | Doradca podatkowy
Email: anna.zielony@mddp.pl
+48 721 715 856

Dorota Chruściel-Dziekańska
Lider Obszaru Komunikacji
dorota.chrusciel-dziekanska@mddp.pl
+48 500 127 570

Marcin Woliński
Menedżer
marcin.wolinski@mddp.pl
+48 503 976 068
