Wdrożenie KSeF – jak przygotować firmę na nowe obowiązki w zakresie fakturowania?
Szkolenie on demand
Nagranie szkolenia online (Platforma ClickMeeting)
Cena specjalna: 549 zł
Pakiet 2 szkoleń on demand (JPK CIT i KSeF) w cenie specjalnej: 899 zł
W niedalekiej przyszłości wszystkie faktury w transakcjach B2B pomiędzy podatnikami VAT zarejestrowanymi w Polsce będą wysyłane i odbierane wyłącznie przez Krajowy System e-Faktur (KSeF). Obowiązkowe wdrożenie systemu zostało przesunięte na 1 lutego 2026 r. dla podatników, których obrót w 2025 r. przekroczył 200 mln zł i na 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych podatników.
Wdrożenie KSeF to proces skomplikowany i czasochłonny. Obejmuje nie tylko aspekty techniczne, ale również konieczność wprowadzenia bardzo istotnych zmian w procesach, procedurach wewnętrznych, umowach, regulaminach.
- Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zasadami funkcjonowania KSeF,
- Rozstrzygnięcie praktycznych kwestii związanych z wdrożeniem w organizacji zmian pod kątem KSeF.
Blok I – Zastosowanie KSeF
- Wprowadzenie obowiązku stosowania KSeF – data wejścia w życie, okresy przejściowe
- Podmioty zobowiązane do korzystania z KSeF (wystawiania i odbioru e-faktur)
- Wyłączenia zastosowania KSeF – w tym transakcje z konsumentami, identyfikacja klientów B2B i B2C
- Wymiana faktur z kontrahentami zagranicznymi
- Zmiany w zakresie szczególnych rodzajów faktur i dokumentów (noty korygujące, faktury uproszczone, faktury fiskalne)
- Generowanie faktur i wysyłka do KSeF – wysyłka interaktywna i wsadowa
- Używanie e-faktur poza KSeF – zawartość wizualizacji, obowiązek umieszczania kodów QR/linków oraz numeru KSeF
- Definicje momentów wystawienia i otrzymania faktury w KSeF – znaczenie dat wysyłki i nadania numeru KSeF
- Wystawianie faktur przy sprzedaży bezpośredniej
- Obsługa faktur zakupowych – przedzielenie do właściwych ścieżek obiegu
- Tryb offline24
- Rozliczenie wydatków pracowniczych
- Obsługa załączników – w zakresie sprzedaży i zakupu
- Obowiązek podawania numerów KSeF w przelewach
- Niedostępność KSeF – awarie po stronie podatnika i systemu, możliwe sposoby postępowania
- Kary za niespełnienie obowiązków związanych z KSeF
Blok II – Dostęp do KSeF
- Rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF
- Nadawanie dalszych uprawnień do korzystania z KSeF
- Dostęp dla spółki – pieczęć z NIP lub wskazanie osoby poprzez formularz ZAW-FA
- Kanały dostępu do KSeF – API, aplikacja podatnika
- Samofakturowanie w KSeF
- Zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych/członków grupy VAT
Blok III – Wzór e-faktury
- Budowa e-faktury
- Mapowanie obecnych faktur do schemy FA(3)
- Dane podmiotów – Sprzedawca, Nabywca, Podmioty trzecie
- Daty na fakturze KSeF
- Zamieszczanie danych dodatkowych, niepasujących do zdefiniowanych pól schemy
- Adnotacje na fakturach – w szczególności zwolnienie, nowe środki transportu, procedura marży
- Faktury korygujące – obowiązek podawania nr KSeF faktur korygowanych, sposoby prezentowania danych korekty
- Faktury zaliczkowe – obowiązek podania danych o zamówieniu, informacje o zaliczkach częściowych
- Faktury rozliczeniowe
- Korekty faktury zaliczkowych i rozliczeniowych
- Specjalistów ds. podatków, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych, osób zajmujących się finansami w przedsiębiorstwach, osób odpowiedzialnych za wystawianie, odbiór czy księgowanie faktur.
- W warsztacie mogą brać również udział liderzy/członkowie wewnętrznych zespołów IT, którzy będą uczestniczyć w procesie przygotowań do wdrożenia faktur strukturyzowanych w Spółkach od strony infrastruktury.
- Zdobycie praktycznej wiedzy na temat realizacji nowych obowiązków w zakresie fakturowania w KSeF.
- Omówienie problematycznych zagadnień na konkretnych przykładach.
- Nagranie szkolenia dostępne przez 30 dni.
- Certyfikat ze szkolenia.
- Koszt dostępu do nagrania szkolenia w cenie specjalnej wynosi 549 zł netto za osobę.
- Drugiej i kolejnym osobom z tej samej firmy przysługuje rabat w wysokości 10%.
- W przypadku zakupu pakietu 2 szkoleń: „Wdrożenie KSeF – jak przygotować firmę na nowe obowiązki w zakresie fakturowania?” oraz „OD TEORII DO PRAKTYKI – warsztaty z wdrożenia JPK CIT na konkretnych przykładach z uwzględnieniem zagadnień problematycznych” łączny koszt dostępu 1 osoby do dwóch nagrań w cenie specjalnej wynosi 899 zł.
- Po mailowym potwierdzeniu przyjęcia zamówienia i opłaceniu faktury proforma, w kolejnym mailu otrzymają Państwo indywidualny link do strony internetowej, na której odbędzie można odtworzyć szkolenie. Dostęp do szkolenia jest aktywny przez 30 dni.
- Szkolenie jest płatnym warsztatem online dla klientów i partnerów biznesowych MDDP. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zamówienia, szczególnie w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną.

Janina Fornalik
Partner | Doradca podatkowy
Email: janina.fornalik@mddp.pl
+48 660 440 141

Krzysztof Jaros
Menedżer | Radca prawny
Email: krzysztof.jaros@mddp.pl
+48 504 399 980

Marcin Woliński
Menedżer
marcin.wolinski@mddp.pl
+48 503 976 068

Dorota Chruściel-Dziekańska
Lider Obszaru Komunikacji
dorota.chrusciel-dziekanska@mddp.pl
+48 500 127 570
