Rozliczanie fit-outów i cash contribution dla celów podatkowych – o co pytają na szkoleniach?

Rozliczanie dla celów podatkowych wydatków poniesionych na prace aranżacyjne w najmowanych powierzchniach, które są wykonywane zgodnie z oczekiwaniami najemcy (tzw. fit-outów) oraz dodatkowej płatności związanej najczęściej z zagwarantowaniem oczekiwanego poziomu aranżacji najmowanej powierzchni (tzw. cash contribution) bardzo często powodują wątpliwości w działach finansowych.

Na pytania związane z rozliczaniem fit-outów i cash contribution dla celów podatkowych odpowiada Rafał Kran, starszy menedżer, doradca podatkowy w MDDP.

  1. Co wpływa na rozliczenie wydatków na fit-outy na powierzchniach najmu?
  2. Jakie scenariusze rozliczeniowe mogą się pojawić na gruncie podatkowym przy rozliczaniu fit-outów?
  3. Czy podatkowe RMK jest popularnym rozwiązaniem?
  4. Co zrobić, jeśli wydatki na fit-outy mają różny charakter?
  5. W ramach fit-outu zrealizowaliśmy dla najemcy rampę ładunkową przylegającą do budynku. Jak to rozliczyć?
  6. Czy jeżeli najemca zajmuje część hali, to zmiana ścian działowych na powierzchni tylko tego najemcy również stanowi ulepszenie?
  7. Jak najemca ma rozliczyć własne wydatki na wynajmowaną powierzchnię?
  8. Jaki jest związek pomiędzy fit-outami a podatkiem minimalnym od budynków?
  9. Kiedy należy rozliczać wydatki na ulepszenia?
  10. Czy fit-out może być środkiem trwałym?
  11. Najemca potrzebował dodatkowej centrali wentylacyjnej na dachu. Zgodziliśmy się sfinansować to w połowie. Jak powinniśmy rozliczyć nasz wydatek?
  12. Cash contribution wypłacane najemcom zawsze zaliczamy do kosztów uzyskania przychodów. Czy to jest prawidłowe?
  13. Czy cash contribution zawsze należy fakturować i opodatkowywać VAT?

***

#WIĘCEJ w Dzienniku Gazecie Prawnej >

https://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/9293335,rozliczanie-fit-outow-i-cash-contribution-dla-celow-podatkowych-o-co.html.